Dressyr

Nu tänkte jag att vi ska prata om dressyr.
Det finns många olika åsikter om just dressyr, vissa tycker det är roligt o bra för häst osv finns massa saker man kan ta upp. Andra kan tycka dressyr är långtråkigt osv finns mke här också. Som jag fattar det är det mest hoppryttare som tänker så (inte alla men endel). Ni hoppryttare hoppar ni varge ridpass? Det hoppas jag verkligen inte! Ni rider dressyr utan att ni tänker på det själv tycker jag att dressyr är grunden till all ridning. Men det är ju olika!

Nu undrar vi vad ni tycker om just dressyr era åsikter o så inget är rätt elr fel tyck till nu :D


(ursäkta kvalite) Bilde från google


Kommentarer
Postat av: Sara

Dressyr är som ni sa grunden till all ridning men jag är hoppryttare o tycker det är roligare. Men jag rider mycket dressyr också tycker ju inte det är tråkigt presis men jag tycker hoppning är rolgare att se på o träna/tävla



P.s gillar bloggen ska rekomendera för några hästintreserade :D

2011-01-28 @ 22:17:58
Postat av: Lisa

Jag tycker någ dressyren är roligast faktist men det är ju kul när man får hästen hoppa ett högt hinder elr en svår bana men det är också roligt när man lär sig en ny rörelse i dressyren Jag fördrar dressyr men allra bäst skogsritter o lite hoppning på låg nivo :D



Vad rider ni mest/föredrar ? :)

2011-01-28 @ 22:21:12
Postat av: Sofie :) <3

vad roligt att ni komenterar o att ni ska rekomendéra den för vänner :'D



Jag (sofie) föredrar någ dressyren o uteritter men hoppningen är såklart rolig också :D Jag är nog lite alround :D Tycker om allt i ridning så gillar man vissa saker mer elr mindre så beror de ju på vilken häst man har. En häst som vägrar mke å så kanske inte är så rolig att hoppa :D



Kristin Fördrar någ hoppningen om jag känner henne rätt :D Men de får ni fråga henne :D



Tack för att ni kollade bloggen! :D <3

2011-01-28 @ 22:25:22
URL: http://ponnyryttarnasblogg.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag gillar inte dressyren alls tycker det lätt blir långtråkigt att rida o kolla på! Hoppningen har mer späning lixom ;D Men jag stör mig inte på att andra föredrar dressyr! Det är okej för mig o de beror ju på hästen tycker jag! Själv har jag egen häst o tävlar i hoppning men måste ju träna dressyr även om jag vill elr inte -.- Kan ju inte bara hoppa varenda dag då tappar ju hästen motivationen för hoppningen o helt enkelt trötnar :/ Men jag är inte så förtjust i just dressyr men det är okej men föredrar hoppningen starkt!!!!

2011-01-28 @ 22:31:18
Postat av: HEEMLIGT

HATAR dressyr HATAR hoppning HATAR ridning HATAR hästar förutom till mat är de kul att rida runt på en hamburgare?

2011-01-28 @ 22:57:57
Postat av: Sofie

Dessa ''hamburgare'' är ett mycket fint o starkt djur som har förtroende för oss dom är mke starkare än oss dom kan gå vart dom vill dom behöver inte lyssna på oss dom vet att dom är starkare men dom väljer att gå med oss dom är otroligt fina o ja det är kul att rida runt på vad du kallar hamburgare det är bland de bästa jag vet att rida runt men en väldigt fin snäll hamburgare :D

2011-01-28 @ 23:01:03
URL: http://ponnyryttarnasblagg.blogg.se/
Postat av: Lisa

HAHA ''HEEMLIGT'' du är så ääägd!!!!! HAHHA väldigt finna hamburgare ni har på era bilder xD



ÄÄÄÄGGGGDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! O våga stå för vad du skriver o inte vara HEEMLIG!!!! :@

2011-01-28 @ 23:02:55
Postat av: Erika

Dressyr är grunden till all ridning.

Och den som tycker dressyr är tråkigt, är oftast dom som inte riktigt kan rida dressyr.



Att kunna arbeta hästen i rätt form.

Är inte alltid de lättaste, där av tycker många det är tråkigt.



Förr ogilla jag dressyr.

Men de var innan jag byte tränare.

Och när jag byte tränare, började vi med mer dressyr.

Och jag började tycka mer o mer om dressyren, tävlade även i dressyr.

Och de gick verkligen skit bra.



I dressyren kan du inte bara "åka" häst.

Det gäller att man arbetar hästen rätt.



Det viktigaste är att ha en tränare som kan utveckla en inom dressyren för att man ska tycka de är roligt.



Och framför allt kämpa.

Dressyren är svårare än hoppningen, enligt mig och enligt de jag sett igenom åren. ;)

2011-01-29 @ 08:49:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: josefine

Dressyr är jätteviktigt för att få en hållbar, välriden, stark och smidig häst. Dressyr är grunden till allt, så alla borde rida dressyr. :)

2011-01-29 @ 10:22:54
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag kallar all ridning för dressyr, även hoppning och uteritter t.o.m körning skulle jag kalla för dressyr! :P



Dressyr för mig är när man samspelar med och får hästen att göra de man ber den om. Dressyr för mig är när man jobbar hästen och inte bara sitter och "åker" häst.



Så enligt min åsikt så föredrar alla ryttare dressyr! :D

p.s älskar er blogg!

2011-06-12 @ 22:46:13
URL: http://har ingen blogg för tillfället

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0