Kristin

Nu tänkte jag berätta lite om mig och mitt liv . Jag heter Kristin men kallas för Kikki . Jag är 14 år . Jag har ridigt och hållit på med hästar regelbundet sedan 2005 - 2006 . Jag har en svart katt som heter Elsa . Jag är skötare på en ridskolehäst som heter Hagens Wayfarer . Han är en connemara född 1995 e. Spinway Corona u. Hagens Morning(ELIT) ue. Tulira Highball . Just nu har jag det väldigt jobbigt . I slutet av 2010 fick jag reda på att min älskade Wayfarer har ihop växta kotor i typ ländryggen och pålagringar i benen . Detta betyder att han har ont när man rider honom . Först så tänkte ridlärarna att han skulle pensioneras till promenadhäst men när ingen ville köpa honom så åkte dom till veterinären och fick detta hemska resultat .
Wayfarer är en lagom pigg häst på ca 150 cm i mankhöjd . Han är ganska stel och på grund av det är han ganska svårriden . Han kan springa iväg när han har ont fast då så visste dom ju inte att han hade ont . Han kommer aldrig mer kunna bli riden och ska därför avlivas snart . Han är världens underbaraste i alla hantering på marken . Han kan vara lite tittig och då blir han spend och hoppar till men han vill alltid allas bästa och har ett hjärta av de renaste guld som finns . Jag kommer alltid älska honom oavsett vad som händer sen och jag kommer aldrig glömma denna underbara varelse <3 Kolla gärna www.aramennoc.se och sök på "Hagens Wayfarer" ibland valackar. En liten kul grej i hans stam är att han har en släkting långt bak( 4:e ledet ) som hette Wayfarer IRE 1210 och det var ett sto ^^ Han har alltså ett tjejnamn ^^ <3
Här kommer några bilder på min vackra ängel :
Jag och Wayfarer den finaste nogonsin<3
Det finns såklart andra hästar som jag tycker mycket om med men Wayfarer är speciell <3
Jag tycker om en stor ponny på 152 cm . Han heter Cheeko . Han är privathäst men står tillfälligt på ridskolan . Han är väldigt speciell att rida då han är väldigt pigg och stark . Han hoppar allt men blir väldigt stark mot men framför allt efter hindren . Jag har även tävlat honom en CR 70 cm . På tävling är han underbar , han vet vad han ska göra och är fokuserad . Han tar mycket plats , han trivs bäst där det inte är så trångt .
Bild på mig och Cheeko:
Jag och Cheeko tävlar hoppning 70 cm .
Det finns även några andra hästar som jag tycker om . Värld att nämna är väl Lyckan , den lilla B ponnyn som passar alla . Är du nybörjare och inte kräver något så är hon hur snäll som helst , visst har hon egen vilja men man förstår det för hon är ju Gotlandsruss . Har du ridit lite längre och behöver mer utmaning är hon perfekt . För en utmaning är just vad hon är . Hon protesterar mot allt man kräver . Hon ska absolut inte försöka jobba , då stannar hon och dampar loss . Men hon har energi så att de räcker till snövit och de sju dvärgarna . Denna ponny måste man bara älska för en charmigare finns helt enkelt inte .
Bild på lilla Lyckan och bästa Ebba Taleman :
Bild på Lyckan och fantastiskt duktiga Johanna :
Tycker även om Tian som är världens bästa läromästare i hoppning . Min kompis red på skogslotten när hon var liten och då blev hon tvingad att hoppa högre en hon vågade . Efter det red hon privat några år med mycket dressyr och skogsturer . I höstas börja hon på Ryttarkamraterna och fick Tian många av de första gångerna . Fast första gången vi hoppa då så fick hon Goliat och man såg hur osäker hon var . Men gången efter när vi hade hoppning fick hon Tian och det gick jättebra . Sitsen var mycket bättre och mycket säkrare . I december tävla hon sin första hopptävling på honom , CR 40 cm . Det gick skitbra , felfria va dom :D . Även jag tävlade Tian den tävlingen , CR 60 cm . Det gick också bra , kommer ihåg att låten jag hoppa till var Regnbågens Barn (; felfria var vi med :D .
Bild på Tian och superduktiga Louise Taleman från Lektions - DM 2010 där dom vann D ponny klassen :
Duvet han den bästa Tian:)
Jag vill även bara berätta lite snabbt om Sprite och Peperoni . Sprite är lätt finaste dressyrponnyn . Han och Alida vann KM i dressyr för lektionsponny 2010 på 59,70% och det var i LB:2 ! Peperoni är en mycket fin hopponny på LD-LC nivå och har många fina placeringar med Lina Larsson som bl. 2:a i Lektions - DM 2010 i D ponny klassen och 2:a i Allsvenskan div II Lag 2008 .
Bild på Alida och Sprite :
Från KM i dressyr 2010 - 59,70% i LB:2
Bild på Lina och Peperoni från DM :
Lina och Peppe på DM 2010 = 2:a :D
Nu undrar ni nog varför jag gillar så konstiga och speciella hästar . Det är nog för att jag är så envis och gillar utmaningar (: så nu vet ni lite om mig och några hästar som jag rider osv . Hoppas ni fortsätter kolla bloggen ! :D <3
Om ni undrar något mer om mig så får ni gärna skriva (:
Kram Kikki

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, Tian är underbar! :D Vare mig du skrev om? xD hihi

2011-01-25 @ 20:42:43
URL: http://friidaahastar.blogg.se/
Postat av: ida

HAHA LOL! Ingen bli tvingad o hoppa "högre" en de vill? dock går de ju nt o hoppåa länge en typ20?

2011-01-26 @ 17:39:47
URL: http://idaevertsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

va fint ljus på sista bilden! :D

allt bra?

2011-01-26 @ 18:14:31
URL: http://ninass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0