Sjuk idag

Idag är jag sjuk . Är förkyld . Idag är de ju typ förintelsens minnesdag och så missar jag ridningen . Men det gör inte så mycket för jag får ju rida igen (; Då ska jag rida igen för Jessica och det är bra att rida för olika ridlärare . Problemet ligger i att Cissis hoppning är som Zaras markarbete . Jessicas hoppning är mycket serier och sådant och man ska stå upp HELA tiden , med undantag om man rider Cheeko . Med Zara hoppar vi mycket banor nu men ibland linjer som är högre . Zara låter oss hoppa typ 90 minst beroende på hästen . Med Jessica kanske man hoppar 70-80 i alla fall och med Cissi hoppar vi 50 cm . Zara beskriver bra och låter oss testa på massor med olika saker som är lite svårare . Jessica måste man som sagt stå upp hela tiden i hoppningen och i dressyren satsar hon mycket på sitsen . I Cissis dressyr jobbar vi mycket med sits och inverkan och markarbetet är också dressyr fast ed några bommar på marken som ligger ivägen och i hoppningen så hoppar vi typ sockerbitshinder . Vem skulle du helst rida för ? Nä nu ska jag käka och inte babbla så mycket . Det kommer ut lite mer sen .
Bjuder på en bild på mig och Wayfarer :

Kommentarer
Postat av: Erika

Det handlar inte om hur högt man hoppar.

Utan hur man rider an i mot hindret och sånt.

Därför kanske de är bättre att hoppa lägre, och känna att man gör rätt inverkan osv på hästen.



2011-01-27 @ 17:23:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0