Ridläger 2011 Tisdag

Nu ska jag skriva om Tisdagen på mitt ridläger!

Först så vakna vi då så åt vi frukost o sådär sen gick vi ut till stallet o mockade o hämtade hästarna.

Eftersom vi ska ridaut så fixar jag Paul o sen rider vi ut o de gick bra men Paul snublade ganska mycket han är ju ganska ny o han är kanske inte van vid att va mke ute i skogen o så är han lite öm i hovarna också :/ Det är ju Paul som är rädd för bommar o tycker inte alls om att hoppa o så ska vi gå över ett dike med en stock i o vatten men de gick bra han hade ju draghjälp o har hoppat där förut men han tar ett väldigt stort hopp ;)

Sen när vi hade ridit gick vi in o åt sen gick vi ner till Roxen o bada sen gick vi hem igen o ficka o sen gick vi ut o bygde upp typ 2-3 hinder fixade hästarna o sen red vi ner till bannan o skulle hoppa lite. Först värmde vi upp hästarna så hoppade vi en i taget dom som inte hoppade travade runt på spåret man hoppade ett studs o ett rättupstående o de gick bra men första gången va sessan lite seg men sen va hon jätte duktig :) 

Sen så spolade vi av dom svettiga hästarna o Jag o Emilia putsade Chic o Sessans träns de gjorde vi varge dag. Chic är så känslig o kan lätt få skav så hans tränns måste vara rent o då kunde ju lika gärna jag fixa Sessans tränns :)

 
Anna-Bell


haha ;) Jag o Emilia skulle fodra Chic o Sessan :)'


Pia går in med matten tycker Chic är så söt som sträker sig efter hö påsen


Chic :)


Chic är närmst o Sessan en bit bort


Så skulle b-ponnyerna fodras typ alla gick ner med varsin påse ;)


Lukas går med b-ponnyerna för han o Ravellie bråkar om ledar rollen annars så Lukas är ledare över b-ponnyerna o Ravellie över shettisarna


Mörk bild :(


Hö är gått :)

Det va den andra dagen på mitt ridläger :)

Kram Sofie :) <33


Kommentarer
Postat av: Erika

SV:

Jo jag red ut på Grim nästan varje gång förra sommaren.

Inte ofta jag hade sällskap faktiskt.



Ett par gånger hade jag de.

men mesta dels red jag själv.

men i år är han något frukansvärt jobbig o svår.



och samtidigt vågar jag inte pressa han, för blir han halt pga att han går för hårt.

så är de ju mitt fel, och nae fy de till jag verkligen inte ta på mig.



Han är ju än inte frisk förklarad av en veterinär.

För igång sättningen har inte gått så långt ännu så vi ska kolla de.



Kanske om 2 veckor.

Man kan ge om en frisk förklaring.



Aja bara kämpa på^^

Han är dryg o jobbig. ;)

2011-07-11 @ 19:11:58
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ja^^

nackdelen är att de är ett vintertäcke. ;/

så tjockt täcke går inte Raski med.

för hon går utan så länge som möjligt, sen går hon med typ fodrat regn.



Men men..

Får kika efter andra snygga.



Ja du, jag vet själv inte varför.

Han kan bråka pga att han har ont.

Han kan bråka för att han testar o vill ta övertaget osv.



Ska jobba med han mer när jag vet att han är frisk.

Åh inte halt längre.

Då kan jag pressa på han lite o kräva att han lyssnar, samt går fram. :)

2011-07-11 @ 20:48:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0