stallet idag 12/7-11

Idag har jag ju vart i stallet o jag har längtat som en gallning att komma ditt efter två veckor! När jag cycklar förbi hagen så kollar båda hästarna efter mig sen hämtade jag Pärla o fixade henne för en myssig barbackatur men jag red inte länge för de va massa bromsar o bliningar elr va dom heter o dom satte sig pa henne och mig! Så jag red bara lilla rundan o sen typ masserade jag henne på korset för jag o Lisbeth har märkt att hon är stel där :/ Sen ville Jesper Jennys barn rida lite så vi skrittade barbacka på Pärla han satt framför mig jag styrde o höll i honnom annars skulle han ramla av ;) Så fick han trava lite o han skratta hella tiden! sen masserade jag henne lite till o släpte henne i hagen  :)

Sen hämtade jag Quinsy fixade han o satte på ett bettlöst träns. Först så tyckte jag han gick konstigt men de va bara för att han behövde kissa ;O Sen så testade jag ida lite å volter men de gick inte att på han stäld inot :/ Efter ett tag så gick jag ut på grusvägen o skrittade lite o han va ibland jätte seg o sen jätte pig! Jag hoppas verkligen de går bättre nästa gång! Men jag får be Jenny att  ge mig en lektion när jag rider med bettlöst för de gick inte bra idag!

När jag hade ridit så skulle jagh tränna han med vattenslangen igen först fick han gå över den ''farliga ormen'' sen testade jag spola brevis han o spola hans ben men han gillade inte att bli blött på bakbenen! Sen fick han gå ut i hagen igen.

Juste glömde skriva att han hade sår som kanske är skav från slighuvan sen har insekterna vart på såret o gjort de större (suck). Så jag tvättade rent o sen på med Hellosan!


Stakrs Pärla alla bromsar sitter alltid på henne :(


Det är iaf inte så öppna sår men nu har han ludd på vanliga och bettlösa tränsen!


stakarn :(


Underbara häst <3


Suddig bild :( Min cyckel står typ vid Nisses bur o som vanligt så springer han fram o hällsar när jag är i närheten :') <3

Kram Sofie :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0