bräneslor!

Ja nu har jag fixat lite inför söndag :) Jag ska ju kolla på kanniner då antingen kommer jag hem utan kanin men troligtvis så kommer jag hem med en kanin förhopningsvis två! Dom är bröder o då brukar de fungera att dom går ihop jag har ju faktist en ganska stor sommarbur o en hage som dom kan va i under uppsikt. Så jag har städat de lilla huset som står i sommar buren, jag tog först ut all halm osv sen spolade jag av de så de är riktigt rent o så spolade jag av hella buren också! Sen plokade jag bräneslor (hade självklart hanskar på mig) spolade av dom sen när dom är torkade är de jätte nyttigt för alla djur som äter gräs kanniner, hästar, kor, marsvin osv! O de blev väldigt många så om några dagar är dom helt torra o då kan jag ta med de mesta till stallet så kan hästarna få lite o resten får mina blivande kaniner/kanin. Nu liger dom i en cyckel korg vi inte använder så att vattnet droppar av sen i morron ska jag sprida ut dom på någonting så dom torkar ordentligt i solen för gör dom inte de så är de inte så kul för djuren att äta dom!

Längtar sjukt mycke till söndag!!!!!


Kram Sofie :D <33

Kommentarer
Postat av: Therese

Rubriken fick mig att rysa :/ HATAR brännässlor! Verkligen hatar dem!

2011-05-13 @ 23:23:29
URL: http://tossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0