Grattis till Pärla!!!

Idag fyllde ju Pärla år :') Hon blev 23 år idag o tycker ju bara att hon är så himla underbar! GRATTIS gumman jag älskar dig!!!!!

Nu ska jag skriva vad jag gjorde idag :D


hade bara lust att skriva om de xD

Sen kom jag till stallet (Y) O Pärla fyllde ju år så hon fick lite moröter idag xD

Jag red än kort ridtur på 20 min skritt! Men jag ville mest myssa med Pärla idag! De är ju de hon tycker om o att rida i skogen när hon väll måste gå lite föredrar hon enn kort tur i skogen så red 20 min i skogen :) Hon va jätte duktig! O de är lite bakigt där o en uppgörsbacke som är ganska jobbig men rolig att åka pulka i på vintern (har prövat) o jag älskar att rida barbacka när hästen jobbar i form, klätrar osv man känner verkligen musklerna rätt coolt :D


Äter morot xD


Mums...


En till??




Jag älskar dig!

Suddiga bilder javet men dom blir de när jag tar dom i stallet o de va svårt att ta kort på mig o Pärla nar hon inte vill vara stilla!

Quinsy gick jag med i typ 10 min så han fick röra lite på sig o den lätt jag han betta lite i en avstängd del i hagen för de blir för kraftigt för Pärla har lätt att få fång men Quinsy får va där så jag slpte han där i typ en kvart :D

Tog självklart bilder då också!


Ni ser andra sidan av staketet på bilden är de mycke mindre gräs för den delen är öppen :D


Läder grimma (Y) den är gammal o Lisbeths men den är förliten på Pärla hon har också en som passar o jag smörjde in dom i helgen o nu använder jag en på Quinsy o en på Pärla. o Quinsy har en sån man knäpper över nacken!


Fina pojken!


Ja ibland måste man ju sträcka på halsen xD

Önu en gång, GRATTIS Pärla jag älskar dig! Du ger mig dom vingar jag saknar du ger mig en känsla avv att jag flyger du är min första sköthäst o de kommer du alltid att vara JÄG ÄLSKAR DIG så himmla mycke går inte att beskriva med ord!!!

O nu en nyhet jag ska få en KANIN!!! Ska troligtvis kolla på dom i helgen men de ätr två kvar de är två bröder men ska jag ha båda två eller bara en?

Kram Sofie :D <33


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad är det på första bilden? Ett blåmärke?

2011-05-11 @ 18:45:19
URL: http://tossan.blogg.se/
Postat av: Erika

Men gud!

Du menar väl inte allvar att du satt fast hästen i stolpen så där i hagen !? :O



Om hästen grips av panik, kan den slita med sig hela stolpen + staketet.

Är det dessutom ström på, vilket jag inte hoppas på att de var denna gång kan de sluta fruktansvärt illa.



Tänk på de nästa gång!

2011-05-15 @ 11:52:39
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0