Inte bara ridning?

Många har ridit i 14 år o då köper dom en häst vist do rider säkert jätte bra men vem sa att dom kan något annat om hästar? Vissa tror att när dom ka rida kan dom ha häst men om man ska ha en häst tycker jag att det är viktigare att man kan mycke om hästar än att rida! Så därför tycker jag det är viktigt att ridskolar även har teori ibland! Som min ridskoa började med de den här terminen vi har 15 ridlektioner som vanlig o även 5 teori lektioner o de är per termin!

Om man tänker folk som har häst i gör allt själv vad gör dom mest? Är de rida? Nej de är de inte! Man har mycke annat att göra! Ridning kanske är 45-60 min om dagen sen resten av tiden i stallet så jobbar man i stallet. Din häst blir sjuk du kan rida jätte bra men vad hjälper de om din häst blir sjuk? Du vet inte vad för sjuk den är vet inte hur illa de är o vet därför inte om en vetrinär behövs! Om din häst har ett sår o du kan inte kropps delar o de är så illa att vetrinär behövs o vad säger du i telefonen då? Såret är på bakbenet ganska långt ner men inte jätte långt ner mellan mitten av benet o hoven! O där hjälper ju inte ridningen dig. Självklart är de ju bra att kunna rida om man ska ha häst om man inte kör elr gör något annat med hästen då äre ju bra omm man är bra på att t.ex köra i stället!


Haha när vi körde shettis agility på ridl¨ägret i sommras xD (jag o Ravelie)

Men tänk efter inanna ni köper en häst kan jag verkligen så mycket som behövs? Har jag den tiden? 

Nu ska jag städa mitt rum o kolla på ponnyakuten på datorn jag har missat några avsnitt!

Kram Sofie ;D <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0