Lördag 28/5

Idag har jag vart i stallet då :D O ni vill väll veta vad jag gjort med hästarn? Även om ni inte vill de så skriver jag :O

När jag kom till hagen elr jag cyklade förbi säå låg Pärla o vilade sig i hagen så tog självklart lite bilder o dom kommer lite längre ner i inläget :D

Först när jag skulle hämta Quinsy så ville han inte bli fångad ja o Jenny locka med godis o a ni vet väll vad man brukar göra när man försöker fånga hästar som inte vill in? Så vi började ''jaga'' han o tillsist så vart han tröt efter att bocka o trava så han gav sig sen lyckades jag få på han griman. Han galoperade till o med :O Då blev jag förvånad han galoperade som han alltid hade gjort de han som inte har fått göra de o Jenny har bara testat någon enstaka gång då blev jag lite paff!!! Han är ju travhäst!

Sen när vi va i stallet så så va han varm o trött va ju jobbigt att springa! Sen kom Madde hon som har Goldie o så va de en som provred henne (madde kan inte ha kvar henne) Så då red jag ut med hon som provred henne o hon som red henne va jätte snäll! Jag red på Quinsy o hon på Goldie först red vi över gärdet o kom ut på grusvägen o red nästan till korsningen (tar typ en timme om man bara skrittar fram o tillbacka då alltså)  O vi skrittade bara. Sen så va de en annan som skulle rida Goldie de kanske va hennes lilasyster elr så. O då va jag med i hagen då testade dom henne i alla tre gångarterna medans jag skrittade lite på volter sen travade jag fram o tbx utanför hagen längs staketet o Quinsy va så trött han hade ju redan sprungit runt i en halvtime i hagen inan vi red. Sen skrittade jag av o fixade han o så fick han o Goldie stå inne (hon va lite halt när dom gjorde böjbrov). Men hon visade inget när dom red i någon av gångarterna :O Så dom fick stå inne i typ en timme medans jag o lisbeth Körde Pärla.

Pärla va väldigt slö hon också men jag lyckades köra henne med lite hjälp av lisbeth då alltså. De va ju 3 eller 4 gången jag körde över huvetaget o andra gången jag körde Pärla! O Pärla börjar bli öm i framhovarna så nästa gång hovslagaren kommer så ska hon få framskor igen. Sen efter de fick jag testa tömköra Pärla  o de va mke lättare när man skulle vända o så för vi hade den stora vagnen för Lisbeths barnbarn skulle få plats dom ville också åka vagn ^^

O Lisbeth sa att jag kan tömköra Pärla ibland o de gör jag gärna nästa gång jag kör henne så ska jag iaf kunna tömköra henne så blire någ lättare :D


Lite trött :')


Hade rullat sig. De va Lisbeth som borstade henne medans jag red Quinsy!






Pärla är verkligen underbar fast hon är envis som en åsna! Men alla hästar är speciela på sitt sätt!




Sen när hon reste sig upp så kom hon till mig o ville gossa lite :'D


Han vill inte in i stallet :O




Tyvär so är bilderna suddiga när han springer :(


Fin bild på Quinsy å Pärla tycker jag ^^


Även Qunisy kan bli trött men de där va typ en halvtime förre vi fick tag på han :O

De är så kul för att Jenny säger att hon ser att jag o Quinsy passar så bra ihop o hon sa att madde också hadde sett de! När man hör sånt blir man glad :D

Sen när jag kört med Pärla fick jag ta ut alla tre hästarna för Jenny skulle hem o Madde skulle äta men va gör de? Älskar att vara med hästar o dom frågade ju också om de gick bra för mig (Y)

När jag kom hem så va Nisse livrädd för mamma klipte gräset o de låter så läskigt! Så han fick komma in en liten stund o hoppa runt i köket har 2 suddiga bilder på de!


Min fina blir 12 veckor i morron!


Han har växt!


En jätte suddig bild när han gömde sig för den läskiga gräsklippan o åt hans mat som jag stannade o plockade när jag cucklade hem från stallet (det gör jag alltid). Haha man ser hans gossedjur Bobo i bakrunden (den oranga nallen). O så brukar han sova med Nalle Maja också ^^ De är hanns nya vänner!



Kram Sofie ;D <33

Kommentarer
Postat av: Tessan

SV; Ang. filmen tretton. Du kan hyra den eller se den olagligt på internet. Tror vissa delar av fimen finns på youtube, men det blir ingen bra kvalité där ;)



Btw.. fina bilder! (Y) Gillar dina bildbomber!

2011-05-28 @ 22:23:46
URL: http://tossan.blogg.se/
Postat av: Klara

Vad kul att rida ut med någon ibland! O fina bilder specielt den när du sitter brevid Pärla o hon ligger ner! Jag började följa eran blogg för inte så läne sen!

2011-05-29 @ 17:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0