Lördag idag!

Idag är de lördag o jag har vart i stallet där jag mer än gärna är om dagarna! Först kom jag ju dit vid elva o hämtade Quinsy i hagen o när jag presis kom ut ur hagen kom Jenny gående på stallplanen o så lätt vi Quinsy stå o betta ett tag vilket blev 50 min! Men vi stod (jag satt i gräset brevid Quinsy) o prata om de jag ska varna er om någon dag i veckan ska bara fixa lite bilder osv! O så pratade vi om dom hästar hon haft inann Quinsy o massa annat. Sen band vi upp han på stallplanen o borstade han i en timme o då va klockan ett så vi sadlade o så sen gick vi ner till gärdet o Quinsy va verkligen jätte duktig! Han gillar ju inte att trava på volter men idag va han super duktig o kunde öka o minska volten o trava på ganska små volter faktist! Vi tränade öka o minska tempot i trav o brytta av till skritt o sen trav, halt, trav osv. O i traven gjorde han ett litet bocksprång av glädje sen så kollade han så att jag satt kvar iannan han forsatte trav o de är de som är så bra med han! En gång när jenny travade på han o ramla nästan av så trök han upp henne i en buske så hon inte skulle ramla av o en annan gång så lyckades han fånga upp henne i traven när hon tapade balansen! Otroligt underbar häst! Sen gick vi över ett dike några gånger o de va jätte kul för första gångerna hoppade han o han hoppar o lamdar på alla fyra! Sen när vi kom upp till stallet tränade vi att gå över en vatten slang han är nämligen rädd för dom o han kunde till sist bli klapad av den gå över den i skritt o trav men han tycker fortfarande de är läskigt när den rör på sig på marken han tror någ att de är en orm men då går han lite närmre mig de märks att han tycker att jag o Jenny är trygheten! Sen sadlade vi av borstade i typ en halvtime o tog ut han i hagen.

Pärla borstade jag i typ 2 timmar inan jag red o jag red i skogen o så kom jag ut på en sandväg där jag brukar galopera o så ser jag en travhäst med sulky (stavas :S) o allt så jag kan inte galopra utan bara skritta o då bröt ju även den hästen av till skritt o Pärla vill ju inte skritta där för där ska man ju alltid ghalopera eller vi gör alltid de så hon skrittar jätte fårt i stället o blir jätte anfod o så vill hon självklart fram o hällsa på travaren några metter längre fram. O de va ett två årgt sto o de vet jag för att han som körde hästen sa att hon va två o jag fattade att de va sto för hade de vart hingst hade den vart mycket mer hispig när jag kommer ridandes med ett sto! Sen leder jag Pärla den sista biten hem för hon andades fortfarande jätte tungt so ville inte ge 40 extra kilo att bära på! o Då märkte jag att våran träning från marken verkligen har gjort nytta för så fort jad stanade så stannade hon o började betta sen gick jag då kommer hon med mig. Egentligen ska hon ju inte börja äta men hon hade ju fortfarande koll på mig eftersom hon märkte att jag gick iväg o de är ju de som är de viktigaste! Men de va kul att se att de går framot men nu va de längesen jag verkligen tränade de borde göra de snart igen ska även börja träna Quinsy från marken!

Kan lägga upp dom få bilder jag tog idag!


Gott me gräs :D Pärla jag älskar dig enormt!!!



lite trött elr vad?


haha grinden är ivägen xD


haha charmtrollet ;D


Quinsy o Jenny


dålig bild -.-


<3


Den pallen är bra till mycket sitta på, ställa saker på, använda när man ska rida barbacka o massa annat!


Quinsys grimmor, två grimskaft o en longerlina!


Haha hämtade hö o halm hoss min kompis Frida derekt efter jag vart i stallet o vi slåg varandra med hö påsarna på höskullen! xD Jag behöber ju de eftersom att i morron kommer jag troligtvis ha en kanin!




hehe ^^

Nästa helg kommer jag kanske rida Quinsy utan att Jenny är med vilket då blir första gången men jag har ju gått promenad med han själv o så men hon kanske kommer de är inte säkert att hon kan. O längtar otroligt mycket tills i morron för jag ska köpa kanin!!!!

Kram Sofie ;D <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

det kan vara en otroligt snäll hingst som inte bryr sig om ston

det kan även ha varit en valack då dom tas tidigt och kastreras

2011-05-15 @ 11:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0