Stallet är bara bäst!

Jag älskar att vara i stallet när de ä mke i skolan så är stallet de stället där jag verkligen kan koppla av o glömma alla problem med vänner o massa annat skit! Hästarna säger inget då bara står där o äter sin mat elr bara står o kollar på en elr sover när man borstar dom har gråtigt i Pärlas man ett antal gånger när jag trodde att vi skulle flyta bort från allt hästar, vänner, minnen o massa annat som man inte vill flyta från! Jag har bått i dehär huset sen jag va bara ett ½ år o nu är jag snart 14! När jag är ledsen elr stresad tar jag bara en myssig skritt tur i skogen barbacka på Pärla då blir jag alltid på bättre humör elr går en promenad i skogen elr på grusvägen med någon av hästarna där man nästan aldrig möter någon då kommer jag på bättre tankar :D Tack alla underbar hästar!

O så är de en som frågat varför jag inte tävlar. Svaret är att de inte är så frestande o Pärla hon är 23 år har brutit ett litet ben i knätt (de har lägt själv för flera år sen o är ingen fara) men då ska man kanske inte hoppa så mycket med hennes ben, ålder o kondision! Dressyren är jag inte tillräkligt bra i för att få henne att gå fint hon är ju trots allt den envisaste hästen jag träffat! Måsdte ju tänka på hennes ålder också hon är inte 13 utan 23!

Quinsy kan inte galopera o hoppar som en kängru så då kan man ju glömma både dressyr o hoppning! O trav haha aldrig i livet då kan ju iaf inte jag va kusk för jag kan inte ens köra har gjort de 1-2 gånger o tömkört 2-3 gånger i hella mitt liv! Så nej tack jag klarar mig!!! O han kan bara va med i pansions lopp för han är 18 år o de ä bara 2 år till som han kan göra de tror jag! O min ridskola har väldigt sällan tävling o då har dom bara hoppning vill tävla i dressyr också! Har tävlat hoppning 2 gånger o jag tror inte jag är någon stor tävlings ryttare iaf! Men de kanske jag blir om något år? ;) Den som lever får se!

Juste i morron så ska jag rida Quinsy o efeter de så ska jag o Lisbeth köra Pärla (Y) De ska bli super kul! O Pärla tycker också de ä kul i vintras körde jag o lisbeth med en kälke men jag kan ju inte säga att jag va bra på de över huvetaget :O Men de märktes att de är de Pärla tycker är roligt! O de blir även omväxling för henne o jag få chansen att fröva på att köra henne igen :D


Lisbeth Pärla o en katt som jag inte minns namnet på ;D

Kram Sofie ;D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0