Stallet från morgon till början av kvällen!

Idag blev de inte riktigt som planerna va ;O Madde skulle ju komma till stallet idag men hon va hemma för hennes barn va sjukt! Men jag tar min dag från jag vakna!

Först vakna jag åt frukost o så sen cycklade jag till stallet o va där kl.11 på morgonen! o så kom jenny samtidigt som mig så hämta vi Quinsy o fixade han sen kom Frida o så kollade hon på när jag red Quinsy på gärdet o de gjorde Jenny också som vanligt. Quinsy ville inte trava på volter som vanligt men sen fick ha trava riktigt fort rakt fram på gärdet o då vart han överlycklig! Eller han trava inte fort om man jämför med hur fort han travar när han tävlar (vilket han inte gör längre) men för mig går de fort! Sen gick vi upp till stallet eller Jenny o Frida gick o jag red sen skritta jag till nicklas o tillbacka så han fick skritta av o vi skrittade ju också från gärdet upp till stallet o så skritta vi upp till lisbeths hus o tillbacka. Sen fixade vi han o hämtade Goldie!

Jag hjälpte Frida me Goldie lite o borsta henne eller va vi nu gjorde! Men vi tog Jennys massage borste o massera henne ett tag sen gick Frida upp till Lisbeth o tillbacka sen massera vi lite mer med massage borsten o tog ut henne.

Jag hämtade Pärla o Frida hjälpte mig att göra iordning henne för hon sa att hon inte hade något bättre för sig o för att jag hade hjälpt henne sen åkte hon iväg o jag red Pärla på gärdet i ca.20 min. Sen kom jag upp till stallet o borstade Pärla i typ 20 min svampade av henne o släpte ut henne de va så varmt o hon tyckte de va skönt att rulla sig när hon va lite små blött där sadeln hade legat! Jag va kvar i hagen ett tag o tog lite kort på hästarna! När jag släte Pärla gick hon ju ner till dom andra hästarna o så gick jag efter o så kom Goldie fram till mig o hälls sen gick hästarna o betta jag tog kort o så kom Quinsy o Pärla fram en i taget o ville gossa litte så jag klia dom lite de tycketr dom om :D

Sen gick jag upp till stallet igen o Putsade pärlas träns, sadel o två lädergrimmor o även hennes nosgrima även fast jag inte använder den längre. De behövdes kan jag ju säga o så kom lisbeth ner o prata lite sen åkte hon iväg någon stans! Jag plokade in allt igen o cycklade hem igen.

Idag har jag vart i stallet från kl: 11.00 (morgon/förmidag) till ca kl:17.40 (eftermidag/kväll) så typ hella dagen sen har jag ätit o duchat (Y)

Juste De är madda som äger Goldie Men Frida är delägare elr så hjälper hon bara till med Goldie fattar inte riktigt de där! O de va Frida som va där idag.

Jag o Jenny skulle ha städat sadelkamaren o de idag men de blir nästa helg istället!

Kram Sofie ;D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0